LOPEN OP BLOTE VOETEN

Op deze pagina lukraak wat artikelen over lopen op blote voeten. Van alles wat. In het engels en Nederlands en soms nog ongecorrigeerde artikelen vertaald door Google Translate: dan weet je het wel

Op blote voeten lopen wordt steeds populairder. Het is echter niet altijd zonder problemen en vele atleten ervaren pijn en blessures bij het beginnen van het op blote voeten lopen. In dit artikel beschrijft Jason Robillard een aantal van deze problemen en hoe deze zijn te voorkomen.

Geschreven door: Jason Robillard 
Op blote voeten lopen is een relatief eenvoudig vaardigheid om te leren, maar enigszins moeilijk te beheersen. In het vorige artikelheb ik gesproken over de basiselementen van goede blootsvoets vorm. In dit artikel zal ik veel van de-voet problemen te bespreken en pijn nieuwe blote voeten lopers kunnen ervaren. Deze verschillende kwesties kunnen worden gebruikt als instrumenten te slijpen uw blote voeten running-techniek.

Blaren behoren tot de meest voorkomende problemen ervaren door nieuwe blote voeten lopers. De wrijving van slechte vorm is de gebruikelijke oorzaak. De meeste zien blaren als hinderlijk, maar ik zie ze als een leermoment. In het algemeen worden blaren veroorzaakt door een combinatie van wrijving, warmte en vocht. De significante variabele wij in geïnteresseerd zijn is de wrijving. Als uw voet is niet juist in de ondergrond raakt, zal de resulterende wrijving schaafwonden en blaren veroorzaken. Blaren kunnen een uitstekend probleemoplossend hulpmiddel zijn.

Probleem: blaasjes op de uiteinden van de tenen. Blaren op de uiteinden van de tenen is indicatief voor "afzetten". Idealiter moet u tillen je voet van de grond, niet duwen tegen de grond om je vooruit te stuwen.

Oplossing: Focus op het opheffen van de voet als je loopt. Veel mensen vinden het nuttig om een string aan hun knie omhoog wordt getrokken met elke stap visualiseren.

Probleem: Blaren vorm aan de voorkant of zijkant van de bal van de voet. Doordrukstrips in een van deze locaties wordt veroorzaakt door de voet met de grond met een afschuifkracht. Dit wordt meestal veroorzaakt door overstriding, of je voet landing in de voorkant van je zwaartepunt.

Oplossing: Om te verzekeren uw voeten zijn landing onder je zwaartepunt, vertragen en / of in te korten uw pas. Als je goede vorm te ontwikkelen, kan tempo toenemen.

Probleem: Blaren formulier op de hiel. Hiel blaren zijn meestal het gevolg van hiel-opvallende, of waardoor je hiel naar de grond raken voordat je middenvoet, of bal.

Oplossing: Om hiel blaren corrigeren, richten zich op zodat de bal van je voet aan de grond raken eerste. Nogmaals, het vertragen van uw tempo en het verkorten van uw pas zijn nuttig methoden om dit probleem op te lossen.

Blaren zijn niet de enige hindernis nieuwe blote voeten lopers geconfronteerd kan worden. Andere veel voorkomende problemen zijn achillespees pijn en kuitspier benauwdheid, pijn op de bovenkant van de voet, en shin splints. Elk probleem kan worden gebruikt om fouten in vorm diagnosticeren.

Probleem: De achillespezen en kuitspieren te ontwikkelen beklemming of pijn. Dit probleem ontstaat als gevolg van de overgang van de verhoogde hielen van typische schoenen op blote voeten of de "zero-drop" platte zolen van minimalistische schoenen. De verhoogde hiel chronisch verkort de achillespees. Ook de hiel veel lopers benutten veroorzaakt aanzienlijke atrofie van de kuitspieren.

Oplossing: geduld is nodig om de pees te rekken en kuitspieren te ontwikkelen. Vermindering in opleiding volume en intensiteit of vaker rustdagen zal het probleem op te lossen. Het kan helpen om een te hoge-hakken volledig te laten vallen. Er zijn verschillende uitstekende minimalistische casual schoenen op de markt van fabrikanten als Merrell en Terra Plana. Rek-en strekoefeningen kan ook nuttig zijn voor de kuitspier pijn.

Probleem: Pijn ontwikkelt zich op de bovenkant van de voet. Binnen de blote voeten lopen gemeenschap, verwijzen we naar dit als "top van pijn in de voet", of TOFP. Slim, ik weet het. Pijn zal ontwikkelen langs de bovenkant van de voet en varieert van een scherpe, stekende pijn aan een doffe pijn. De oorzaak wordt gedebatteerd, maar gemeenschappelijke verklaringen zijn metatarsalgie of offerte pezen, ligamenten en spieren. Typische loopschoenen zijn ontworpen om de natuurlijke beweging van de voet, die fungeren als een cast beperken. De schoenen veroorzaken atrofie van de voet anatomie. Bij het uitvoeren van op blote voeten, deze spieren, botten, pezen en ligamenten hebben tijd nodig om zich aan te passen.

Oplossing: Als kuitspier pijn, TOFP vereist geduld. Als u ervaart deze pijn, het is een signaal dat je te veel te snel doen. Een vermindering van training volume en intensiteit gecombineerd met meer frequente rustdagen zal het probleem op te lossen. Icing kan ook helpen.

Probleem: Shin splints of pijn aan de voorzijde van de onderbenen ontwikkelt. Dit probleem komt niet vaak voor, maar af en toe verschijnt. De oorzaak is bijna altijd overstriding en / of hak slaan.De meeste mensen die ervaring shin splints na op blote voeten lopen ook ervaring met blaren op de hielen of de voorzijde van de middenvoet.

Oplossing: Het verminderen van tempo en paslengte zal dit probleem oplossen.

Niet alle nieuwe blote voeten lopers zullen ervaren deze problemen. Als een van deze problemen voordoen, presenteren zij een uitstekende leerschool. Elk probleem kan worden gebruikt om te helpen bij het verfijnen van uw nieuwe blote voeten lopen formulier.

Het is belangrijk om de belangrijkste les onthouden: Oefening geduld. Als je begint te vertragen en de tijd nemen om de juiste vorm te leren, kunnen al deze problemen worden vermeden. Lopers zijn berucht voor "loopt door de pijn", dat is precies wat je wilt vermijden.

Blootvoets lopen, ook wel "natuurlijk lopen genoemd, is een manier van lopen waarbij er geen schoeisel wordt gedragen. 

Door de jaren heen was blootvoets lopen de normale manier waarop men liep en bepaalde volksculturen, zoals het  Tarahumara volk  in Mexico lopen nog steeds op blote voeten.

Blootvoets hardlopen werd bekend en de tweede helft van de 20ste eeuw toen bekende Olympische hardlopers zoals  Abebe Bikila, Bruce Tulloh, en Zola Budd deelnamen zonder schoenen.

Wetenschappelijk onderzoek naar de beoefening van blootvoets hardlopen heeft geen noemenswaardige uitsluitsel gegeven inzake de voordelen of risico's. 

Hardloopschoenen bieden noodzakelijke  bescherming van voeten tegen snijwonden, kneuzingen, en het beschermt tegen koude, regen en andere weersinvloeden, maar voorstanders van het op blote voeten blote lopen beweren dat het vele voordelen biedt en het is gezonder voor de voeten door het verminderen van het risico van chronische blessures (met name RSI) wat te  wijten aan de impact van de hiel in gewatteerde loopschoenen.

Om de voordelen  van zowel lopen op blote voeten als het lopen op schoeisel te combineren zijn er verschillende variëteiten van blote voeten-geïnspireerde schoenen verkrijgbaar, waaronder schoenen met dunne en flexibele zolen zoals de traditionele moccasins en huaraches en modern schoeisel zoals Vibram FiveFingers en Vivobarefoot
. and , and modern footwear like  and 

Het lopen op bijna blote voeten in schoenen met dunne zolen kan worden minimalistisch lopen genoemd.

 

Waarom moet je blootvoets hardlopen leren?

"In den beginne liepen we op blote voeten. Toen werden de loopschoen uitgevonden en werden we verpest".

Blootsvoets hardlopen: de nieuwe trend dat een eind maakt aan blessureleed, het plezier in hardlopen weer terug brengt, het je voor altijd laat hardlopen en nog geld bespaart ook.

En het is toch zo eenvoudig: doe gewoon je schoen uit en ga hardlopen. Makkelijk zat.

Niet makkelijk zat.

 

En dat alleen maar omdat je blootvoets optimaal gebruik maakt van de 26 botten, 27 gewrichten en 34 spieren (en 200.000 zenuwuiteinden) die er in je voet zitten.

Andere blootvoetlopers

Wat gebeurt er als je voor het eerst blootvoets gaat lopen?

Je hebt waarschijnlijk wel gehoord dat, als je blootsvoets hardlopen in je trainingsprogramma wilt opnemen, je dit het geleidelijk moet doen. Een studie uit New York

 

 

You've probably heard that, if you're going to add barefoot running to your training, you should do so gradually. A small study out of New York adds to the evidence of why a slow transition is best for most runners.

In the study, published in the journal Human Movement Science, researchers gathered 18 runners who were used to running in conventional running shoes and who were classified as heel strikers. The researchers measured calf muscle activity, degree of knee flexion, and amount of shock to the tibia (shinbone, the larger of the two lower leg bones) while the runners ran in conventional running shoes and while barefoot.

When these runners--who were new to barefoot running--took their first few barefoot running strides, the muscle activity in their calves and their tibial shock was greater. In addtion, their knees flexed significantly more.

These changes in running form when switching to barefoot are common, and can be adapted to and potentially advantageous. But as this study documents, they're also significant. A too-hasty transition can increase your risk of such injuries as calf strains and stress fractures. Be sure to read up on how (and why) to transition before jumping in feet first.

Schoenen Xero ® zijn een moderne draai aan de traditionele blote voeten lopen sandaal - duurzaam, stijlvol en betaalbaar - en zo licht en low-profile het is alsof je niets draagt. Nu krijg je een sterke laag van bescherming, uw voeten en benen werken zoals de natuur het bedoeld, kan je houding vanzelf opnieuw uitlijnen, en u uw zintuigen te prikkelen en stimuleren je hersenen als je Feel The World ™.

Met dank aan Chris McDougall's inspirerende en spannende best-selling boek, Born to Run, en het onderzoek van Harvard's Daniel Lieberman, mensen over de hele wereld zijn opnieuw ontdekken van de magie van op blote voeten lopen en natuurlijke beweging.

Veel mensen beschrijven hoe barefoot running is verbeterd hun werking, genas oude blessures, versterkt hun voeten en benen, draaide platte voeten in de voeten met bogen, en nog veel meer.

 Een grote zorg over op blote voeten lopen, niet verrassend, is alle spullen op de grond dat kan pijn doen en snijd je voeten, plus al het vuil wat je hoeft te wassen als je klaar bent draait. En de meeste winkels en restaurants laten je niet in zonder schoenen.

Dat is waarom je een paar Schoenen Xero willen. Als je niet kan of wil niet helemaal op blote voeten te zijn, dit zijn "beter dan op blote voeten".

In zijn boek, Chris McDougall beschrijft huaraches, de lopende sandalen van de Tarahumara indianen: een strook rubber van een oude band en een stukje tekst of kant om het op te houden.

Xero Schoenen zijn een hi-tech-update van huaraches.Ze zijn licht van gewicht - 3,4 gram in een mannen-maat 9 - comfortabel en flexibel. Als je van het gevoel van blote voeten, zult u van het dragen van Schoenen Xero.

Maple Grove Barefoot Guy Grovie Award Award Winning! Xero Shoes won the Grovie Award for Best Huaraches Running Sandal. Award Winning! Xero Schoenen won de Grovie Award voor Beste Huaraches Running Sandal.

“Xero Shoes took innovation to the next level. "Schoenen Xero nam innovatie naar het volgende niveau. The result is a powerhouse of a sandal that has no real apparent weaknesses.” Het resultaat is een krachtpatser van een sandaal die geen echte duidelijke zwakke punten heeft. "

The Running Clinic gave Xero Shoes the highest rating for barefoot footwear — a 94/100. The Running Clinic gaf Schoenen Xero de hoogste rating voor blote voeten schoenen - een van 94/100.

And Barefoot Running Magazine gave Xero Shoes the highest rating, too — 4.75 out of 5 “bare feet.” En Barefoot Running Magazine gaf Schoenen Xero de hoogste rating, ook - 4.75 van 5 "blote voeten."

Backed by our 5,000 Mile Warranty. People ask us “How long will these last?” And, frankly, we have no idea! Gesteund door onze 5000 Mile garantie. Mensen vragen ons: "Hoe lang zullen deze laatste? 'En, eerlijk gezegd, we hebben geen idee! So far nobody has outworn the soles of their Xero Shoes . Tot nu toe heeft niemand achterhaalde de zolen van hun Xero Shoes. But if you wear yours down to thinner than 1mm in under 5,000 miles, simply return them to us and we'll replace them for just the cost of shipping and handling ( more details ). Maar als je die draagt de jouwe naar dunner dan 1 mm in het kader van 5000 mijlen, ze gewoon terug naar ons en we zullen ze vervangen voor alleen de kosten van de verzend-en administratiekosten ( meer informatie ).

Compare this to regular running shoes that tell you to replace them every 300-500 miles. Vergelijk dit met gewone loopschoenen die je vertellen ze elke 300-500 mijlen te vervangen. You could save thousands by wearing Xero Shoes. Kon je duizenden besparen door het dragen van Xero Shoes. And then compare Xero Shoes to other “barefoot” shoes, where these are clearly closer to barefoot and at a fraction of the cost. En dan Xero Schoenen te vergelijken met andere "blote voeten" schoenen, waar deze duidelijk dichter bij blote voeten en in een fractie van de kosten.

Voor iedereen en elk ding. Dan 25.000 mensen in de leeftijd van 1-91, in meer dan 87 landen gebruiken Xero Schoenen voor alles van wandelen, te wandelen, te werken, om het raken van het strand, lopen, en zelfs de aanpak van 100-mijl ultramarathons. They're perfect for tossing in your backpack for camping. Ze zijn perfect voor woelen in je rugzak om te kamperen.

Gemaakt voor zijn blote voeten. Onze huaraches sandalen zijn gemaakt met ofwel onze exclusieve FeelTrue ® rubber of 4mm Vibram Cherry enige materiaal. De FeelTrue ® buitenzolen zijn de enige rubberen buitenzool speciaal gemaakt voor blote voeten sandalen, ontwikkeld in samenwerking met 2 voormalige lead designers van Nike en Reebok.  U kunt de 4mm Connect krijgen, voor het dichtste ding aan een blote voeten voelen, of de 6mm Contact als je wilt een beetje meer bescherming of een "soepeler" ride.

Hier krijg je een perfecte pasvorm. tegenstelling flip-flops , of zelfs de meeste schoenen, zijn Xero Schoenen gemaakt om je voet passen, maakt niet uit welke maat je draagt of welke vorm je voet is. Breed, smal, gebogen, of rechte ... korte tenen of lange tenen, worden uw Xero Schoenen gemaakt voor u.

U kunt zich vermaken met een gemakkelijke en leuke DIY (doe-het-zelf) huarache project door het krijgen van een Xero Shoe Kit , of u kunt ons Custom-maken Xero schoenen voor u voor slechts een beetje meer.

De Xero Shoe Kit wordt geleverd met volledige instructies (die, eigenlijk, vindt u hier ) voor het maken van uw eigen hi-tech huaraches.

Voor de aangepaste Xero schoenen, zult u ons een overzicht van uw voeten en we nemen het vanaf daar, het inleveren van uw "Barefoot ... PLUS!" Xero Schoenen in slechts een paar dagen.(Instructies over het maken van de omtrek en indiening daarvan bij ons zijn hier .)

Druk me met uw Schoenen Xero. Ten eerste, kies een van de 9 kleuren van onze nylon / polypropyleen veters. Deze veters zijn sterk, zacht, niet rekken, hebben geen randen om te graven in je voeten, zijn waterdicht, kleurecht en, misschien wel het beste van alles, ziet er echt cool. Plus, ze houd uw kosten omlaag.

Vervolgens, kies een vetersluiting stijl - van traditioneel tot fashion-forward. Zie enkele voorbeelden zijn hier .

Tot slot, als u wilt, kunt u uw Xero Schoenen personaliseren en maak ze je eigen met onze hangers, bedels en kralen.

Pas uw Invisible ShoesMaak je blote voeten lopen sandalen uw eigenMinimalistische loopschoenen kan nog leuk zijn